Dag 4, 20 juni, Mitchell’s corner – Montréal

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. En helaas was het vandaag tijd om te gaan. De tijd vloog voorbij in Mitchell’s corner. We hebben met z’n allen ontbeten en daarna hebben wij de koffers gepakt terwijl de kinderen speelden met John en Brenda. Na een uitgebreid afscheid reden we om 9 uur ’s morgens weg, tussen de buien door. We hadden een lange rit voor de boeg naar Montréal.
Omdat lange autoritten behoorlijk saai kunnen zijn, zeker voor de kinderen, proberen we er altijd een leuke stop in te plannen. Deze keer hadden we gepland om via de Thousand Island bridge naar Hill Island te rijden. Deze brug gaat van Canada naar Amerika over de St. Lawrence rivier en daarbij kom je over Hill Island, vlak voordat je de grens over gaat. Er staat een grote uitkijktoren op dat eiland waarmee je over alle kleine eilandjes heen kunt kijken. De brug over de rivier heen is erg mooi en we hadden een fantastisch uitzicht onderweg.
We stopten bij een gift shop van waaruit je toegang hebt tot de uitkijktoren. Helaas kwamen we er daar achter dat je entree moet betalen voor die uitkijktoren en niet zo’n klein beetje ook. Het zou ons meer dan 60 euro kosten om boven op een toren te kijken naar de omgeving. Dat vonden we toch echt te veel en we hebben besloten om over het voetgangersdeel van de brug te lopen naar het midden van de brug. Het uitzicht was echt geweldig. We zagen alle kleine eilandjes met daarop huizen en “garages” voor boten. Het was een geslaagde stop.

Hierna ging onze reis verder naar Montréal. Hoe dichter we daarbij in de buurt kwamen hoe meer Franse benamingen we tegenkwamen. Montréal ligt in de provincie Quebec en daar wordt Frans gesproken. Voordat we bij ons appartement waren, gehuurd via Airbnb, gingen we eerst nog naar een supermarkt. Ook daar was alles in het Frans weergegeven en het personeel sprak ook Frans. Gelukkig ook een beetje Engels, dus we gingen met de juiste boodschappen de deur uit.
Het airbnb appartement was de eerste die we op deze manier geboekt hebben en het was geweldig. Het was een superleuk appartement in een leuke wijk, leuk ingericht, hartstikke schoon en luxe en alles wat we nodig hadden was aanwezig. We hopen dat ons volgende appartement via airbnb net zo goed is.
Terwijl we door Montréal reden viel het ons op dat er veel gebouwen in de steigers stonden en ook aan de wegen wordt volop gewerkt. Het belemmerde ons uitzicht op de stad helaas.
Eenmaal aangekomen in ons appartement zijn we gaan koken en daarna gingen de kinderen naar bed. Het was een lange reisdag, maar door onze stop toch een leuke dag.

Birgit

Ik ben Birgit, 39 jaar jong en getrouwd met Bob. Stay at home mom, maar dat is drukker dan het het klinkt. Creatief bezig zijn en boeken lezen zijn mijn grootste hobbies.

Dit vind je misschien ook leuk...